My photo
DioDes Minyak Buah Merah Asli, daripada herba semulajadi sangat digalakkan untuk makanan tambahan harian dan pencegahan penyakit. Ia mengandungi aktif senyawa yang tinggi untuk antioksidan, antibiotik, anti inflamasi, anti-penuaan, antivirus, vitamin dan mineral yang diperlukan oleh sel tubuh dan imunologi manusia.

Manfaat Minyak Buah Merah

Minyak buah merah pada prinsipnya sangat diperlukan tubuh manusia kerana mengandung berbagai vitamin dan mineral kerana sangat banyaknya kandungan buah merah hingga  dapat disebut sebagai multivitamin yang berkhasiat atau dapat dijadikan pendamping ubat doktor pada berbagai macam penyakit diantaranya:




Bronchitis / Asma, Barah / Tumor, Kencing Manis, Penyakit Mata, Penyakit Jantung, Peredaran Darah, Kekuatan Badan, Buasir, Hepatitis, HIV / AIDS, Gangguan Hormon, Darah Tinggi, Awet Muda, Penyakit Kulit, Insomnia / Masalah Tidur, Kekuatan Batin, Tulang Rapuh, Rematik / Sakit Sendi, Stress / Kemurungan, Strok / Lumpuh, Penyembuhan Luka, Penyakit Perut/Gastrik.

sEPINTAS TENTANG BUAH MERAH

Buah Merah dengan nama lain PANDANUS CONOIDES LAM adalah tanaman khas spesifik atau endemik yang tumbuh di dataran tinggi Papua.







Sekilas Warga Papua

Adalah menjadi kebiasaan masyarakat tradisional di Wamena, Timika dan desa-desa di kawasan pergunungan Jayawijaya menggunakan buah merah sebagai ubat cacing, penyakit mata dan penyakit kulit. Masyarakat setempat berbadan lebih tegap dan stamina lebih tinggi, padahal kehidupan sehari-hari secara tradisonal yang serba terbatas dan terbuka dalam berbusana dalam iklim yang keras serta cuaca cukup dingin di ketinggian pergunungan Jayawijaya. Keistimewaan fizik penduduk di sana jarang terkena penyakit degeneratif seperti: hipertensi, diabetes, penyakit jantung dan barah. Penduduk setempat tahan terhadap penyakit dan iklim yang sangat ganas.

 
Tanaman buah merah termasuk tanaman keluarga pandan dengan pohon menyerupai pandan. Namun tinggi tanaman dapat mencapai 4 meter dengan tinggi batang bebas cabang sendiri setinggi 1-2 meter yang diperkukuh akar-akaran tunjang pada batang sebelah bawah.

Bentuk buah, bujur dan buah tertutup daun pandan. Panjang buahnya mencapai 55 sentimeter diameter 10-15 sentimeter dan berat mencapai 2-3 kilogram, buah ketika matang bewarna merah maroon terang. 


KANDUNGAN 
MINYAK BUAH MERAH
Kandungan senyawa aktif yang berpotensi untuk digunakan sebagai antioksidan (pencegah penyakit). Senyawa aktif di dalamnya antara lain: Total karotenoid, Total tokoferol, Betakaroten, Alfa-tokoferol, Asid Oeat, Asid Linoleat, Dekanoat. Senyawa-senyawa yang terkandung dalam minyak buah merah berkhasiat sebagai ubat dan bersifat aktif. Betakaroten dan Tokoferol (dalam bahasa awam dikenal sebagai vitamin E) dikenal sebagai senyawa antioksidan yang ampuh mencegah penyakit. Senyawa ini mampu menetralisir zat-zat radikal bebas dalam tubuh, yang merupakan sumber pemicu timbulnya berbagai penyakit, terutama penyakit degeneratif. Dengan tingginya kadar antioksidan, buah merah memiliki efek antibarah yang kuat. Di dalam tubuh, antioksidan mampu menangkal dan memutus rantai radikal bebas-senyawa karsinogen penyebab barah dan tumor.

BETAKAROTEN
Betakaroten adalah pencegah penyakit degeneratif seperti stroke, jantung koroner, dan barah. Berfungsi untuk melambatkan berlangsungnya penumpukan flek pada arteri sehingga aliran darah, baik ke jantung maupun ke otak, dapat berjalan lancar tanpa sumbat.
Betakaroten juga berfungsi untuk meningkatkan kekebalan tubuh kerana adanya interaksi vitamin A dengan  protien (asid-asid amino) yang berfungsi dalam pembentukan antibodi. Suatu kajian membuktikan bahawa pengambilan betakaroten 30-60 mg sehari selama 2 bulan akan membuat tubuh memiliki sel-sel pembunuh alami lebih banyak serta sel-sel T-helpers dan limposit yang lebih aktif. Bertambahnya sel-sel pembunuh alami sangat penting untuk melawan sel-sel barah dan mengendalikan radikal bebas yang mengganggu kesihatan.
 
TOKOFEROL 
Tokoferol (vitamin E) selama ini hanya dikenal sebagai ubat awet muda untuk menambahkan cantik dan tampan. Padahal, tokoferol berfungsi hampir sama seperti betakaroten, yaitu pencegah penyakit degeneratif. Perbaikkan sistem kekebalan tubuh dapat dihasilkan oleh kehadiran tokoferol, sel limposit, dan mononuklear di dalam tubuh sehingga dapat mengurangkan morbiditas dan mortalitas. Tokoferol mampu mengatasi pembentukkan karsinogen atau menghambat karsinogen sel sasaran sehingga akan dapat menghambat terjadinya kasus barah. Tokoferol juga dapat menurunkan kolestrol LDL jahat dan meningkatkan HDL. Hasil kajian menunjukkan bahawa penderita penyakit jantung mahupun stroke merasakan ada perubahan seperti respirasi lebih lancar serta tekanan darah dan detak jantung lebih normal. Fungsi tokoferol di ibaratkan seperti pemadam kebakaran yaitu akan mematikan serbuan radikal bebas dan menetralisir kolestrol dalam darah. Jika serbuan radikal bebas tidak dapat dihalau dan kolestrol dalam darah tidak dapat dinetralisir maka akan timbul efek yang sangat merbahaya karena hal tersebut merupakan punca kematian secara mendadak. Keadaan ini umumnya dialami sebahagian besar masyarakat yang tinggal di kawasan bandar (gizi salah). 

ASID LEMAK TAK TEPU 
Buah merah juga mengandungi omega-9 dan omega-3 dalam dosis yang tinggi. Sebagai asid lemak tak tepu, buah merah mudah dicerna dan diserap sehingga melancarkan proses metabolisma. Lancarnya proses metabolisma sangat membantu proses penyembuhan penyakit. Sebab, tubuh mendapat asupan protein yang mampu meningkatkan daya tahan tubuh. Pesakit tidak perlu mendapatkan asupan protein dari luar. Bahkan, menaiknya metabolisma sangat membantu hati meregenerasi sel-sel hati yang rosak akibat hepatitis. Asid lemak yang terkandung dalam buah merah merupakan antibiotik dan antivirus. Asid lemak, aktif melemahkan dan meluruhkan membran lipid virus serta mematikannya. Bahkan virus tidak diberi kesempatan untuk membina struktur baru sehingga tidak dapat melakukan regenerasi. Oleh karena kemampuan tersebut, buah merah efektif manghambat dan membunuh beragam strain virus. Terbukti bahawa buah merah mampu menghambat dan membunuh sel tumor, virus hepatitis yang merosak sel hati bahkan menekan perkembangan virus HIV / AIDS.

Minyak buah merah digolongkan sebagai ubat alternatif, dan memberikan 80% kesembuhan, juga, sebagai upaya untuk menolong penderita penyakit degeneratif. Pada dasarnya, Minyak Buah Merah boleh diminum sesiapa sahaja kerana ia merupakan bahan makanan tambahan bagi keutuhan tubuh. Orang dewasa atau anak-anak serta orang sakit mahupun orang sihat boleh meminumnya. Oleh karena kandungannya yang penuh senyawa-senyawa aktif yang di perlukan oleh tubuh, maka berfungsi sebagai 'pencegah' penyakit bagi orang yang sihat dan sebagai 'penyembuh' untuk orang yang sakit, insyaAllah.

Cara makan ubat terbaik adalah, sebelum makan ubat, perlu berdoa dahulu, contoh..,"Ya Allah, sembuhkanlah penyakit aku ini." Kemudian barulah makan ubat. Kerana ubat tidak menyembuhkan, yang menyembuhkan adalah Allah. Maka di situ perlunya berdoa terlebih dahulu...

TESTiMONi
1) Orang tua, usia 82 tahun, sakit tua dan diabetes - seminggu makan BM dah boleh berjalan tanpa tongkat. Selepas 2 minggu kuat berjalan jauh tanpa bantuan.

2) Makcik, usia 50-an, barah payudara - 2-3 bulan lalu, sakit terlantar di hospital, sebab barah sudah merebak. Sesudah makan BM dalam 15-18 botol, sudah bertambah sihat. Sudah boleh berdiri dan berjalan. Barah berkurangan dan tidak sakit lagi, dia masih meneruskan makan BM.

3) Di Perak, lelaki usia 45 tahun barah usus, diabetes, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi - makan BM 3 minggu. Pergi pemeriksaan kesihatan, tahap gula berkurangan, tekanan darah dan kolesterol hampir normal. Barah sudah tidak merebak cuma barah yg lama masih ada. 3 minggu kemudian, pemeriksaan kesihatan dibuat lagi. Tiada  diabetes,  tekanan darah dan kolesterol sudah normal. Barah sudah tidak merebak, barah lama sudah kering dan isi nya sudah rapat. 3 bulan makan BM sudah pulih. Setiap pemeriksaan kesihatan doktor ada komen sel badan nya sudah jadi umur 35 tahun. Bukan lagi 45 tahun. (ini jenuvenation = anti penuaan)

4) Di Melaka - Seorang wanita muda, sakit barah kulit. Berbonjol-bonjol satu badan, muka dan kepala. Sudah lama berpenyakit kulit dan berubat tetap tidak baik. Berbonjol-bonjol tidak berair tidak rasa sakit. Selepas makan  BM 4 hari, terasa berdenyut-denyut dan menyucuk-nyucuk sakit, beberapa hari kemudian jadi hitam dan kering, terkopek dan pulih. Dalam proses pemulihan & dia teruskan makan BM. Penyakit ini disebab hormon tak seimbang dlm badan.

5) Seorang wanita berumur  50-an, ketumbuhan di rahim. Setelah makan BM beberapa minggu dan pergi 'scan', ketumbuhannya sudah tidak kelihatan.

6) Singapura - "My son asthma sejak baby., setelah makan BM tidak pernah dapat asthma attack, sudah boleh buat aggressive activities." 

7) Singapura - Blood disorder dan allergic - Tidak boleh makan ubat doktor (drug allergic), kadang-kadang di badan keluar lebam-lebam dan sakit, kulit kering, muka pucat selalu. Makan BM 3 bulan, sudah sembuh, muka cerah merah-merah, bibir, kuku, tapak tangan dan kaki sudah merah tidak pucat lagi. Tiada lagi hilang berat badan. Kulit jadi halus dan tidak kering seperti sebelum nya. Tidak lagi keluar lebam-lebam di badan dan kaki. 

8) Singapura - "My mom diabetes, tapak kaki sakit bila berjalan. Selepas makan BM seminggu sudah tidak sakit , sudah boleh berjalan jauh. Pergi medical check doc kata  sugar in blood sudah berkurangan. Buah pinggang juga bertambah baik tidak seperti dulu berlubang-lubang kecik (doc kata sebab banyak sangat makan ubat untuk diabetes jadi macam itu - side effects). My mom masih teruskan makan BM , now sudah 3 minggu makan BM."

9) Singapura - "2 tahun dulu my sis  brain tumour. Kalau operation 50-50 either baik atau jadi teruk sebab kena pada nerves. Makan BM, 2 bulan pergi scan, tumour sudah tidak kelihatan."

10) Singapura - Stroke, Seorang wanita sekarang berusia 40-an, semasa  30-an terkena serangan 'mild stroke paralysis' di bahagian kanan muka. Selepas makan BM sebulan kemudian muka bertambah baik dan muka sebelah kanannya sudah dapat merasa, tidak lagi lumpuh.

11) Batam - "My friend's maid's mom got stroke, paralysed whole body. Her maid immediately bought BM hantar ke kampung. 2 minggu kemudian, ibu nya sudah pulih dpt berjalan dan bercakap seperti biasa"

12) Singapura - Seorang wanita mengidap ulser perut, selepas makan BM 2 bulan sudah pulih. Tidak lagi terasa sakit-sakit perut dan muntah-muntah.

13) Singapura - 'severe migraine'. "I had migraine since age 15 years old. When I was in 30's, it became worse and diagnosed as severe migraine. Kalau kena  migraine muntah-muntah kadang-kadang sampai pengsan. Sejak makan BM tak pernah kena migraine. Mula-mula makan tu terasa berdenyut-berdenyut & menyucuk-nyucuk di dalam kepala tapi tidak kena migraine. Makan BM for 2 months gitu, sudah tidak pernah kena migraine till now."

14) Malaysia - Lelaki muda, badan gatal-gatal. Lepas makan BM tak sampai habis 1 botol, badan sudah tidak lagi gatal. Dia teruskan makan BM & jadi agent jual BM.

15) Malaysia - Seorang guru makan BM sebagai makanan tambahan. Kawan-kawan sekerja tegur bertambah cantik dan kulit licin. Kawan-kawan kerjanya juga order BM, sekarang guru tersebut menjual BM kepada kawan-kawannya.

16) Singapura - Seorang guru, suaminya menghidap barah paru-paru 'stage 4', kira sudah teruk sangat, doktor bagi dia 3 bulan untuk hidup. Makan BM tapi tidak kerap sebab selalu di hospital, & hidup hampir 6 bulan & meninggal .  Cikgu itu beli 20 botol lagi untuk dirinya dan keluarganya, sebab katanya memang bagus, hanya suaminya memang sudah kritikal masa dapatkan BM. 

17) Malaysia - Seorang wanita berusia 21 tahun. Ketumbuhan di peha sudah lama. Sakit sangat sampai tidak boleh duduk, berdiri atau berjalan. Doktor tidak bedah buang ketumbuhannya sebab sudah merebak ke saraf. Semasa dapat BM, ada lagi ketumbuhan baru keluar. Selepas makan BM ketumbuhan baru terus hilang selepas 4 hari. Ketumbuhan lama masih ada tetapi sudah tidak sakit dan sudah boleh berjalan juga jogging setiap hari. Perlu teruskan makan BM sampai ketumbuhan lamanya hilang.

18) Malaysia dan Singapura  - Ada yang makan sebagai makanan tambahan dan komen yang uban-ubannya sudah berkurangan. Rambut jadi lebat.

19) Singapura - "2 tahun dulu my sister's mom in law duduk di Johor Bahru sakit breast cancer. Doc suruh buang, tapi dia tidak  mau. Doc suruh pergi chemo. Sebelum seminggu chemo dia makan BM, sepatut nya doc suruh pergi chemo 3-4 kali, tapi lepas sekali chemo, doc kata tidak payah sebabnya cancernya sudah kecut. Dia teruskan makan BM, selepas 2 bulan, doc kata sudah tidak ada cancer lagi."

20) Singapura - Seorang wanita tekanan darah rendah dan kadang-kadang tekanan darahnya naik terus tinggi dan tidak stabil. Selepas makan BM, tekanan darahnya menjadi normal. Dia meneruskan makan BM sebagai makanan tambahan.


21) Malaysia - A guy age 33 in Batu Pahat Johor, suffering Leukimia. His red blood cells now are stable after taking 3 bottles DioDes minyak sari buah merah asli. He still continues taking buah merah.



Banyak lagi testimoni yang tak tertulis di sini. Sekadar di atas saja dapat dituliskan...
*BM=Minyak Sari Buah Merah Asli

WASSALAM...

    10 comments:

    1. Salam..
      dimana sy boleh dapatkan buah merah ni?sgt memerlukan lantaran ibu sy mengalami barah usus stge 4

      ReplyDelete
    2. Jual minyak buah merah
      http://fjb.kaskus.co.id/post/560ffa2248177ed6138b456d#post560ffa2248177ed6138b456d

      ReplyDelete
    3. Jual Minyak Sari Buah Merah Asli Papua Rp 225.000/150ml.sedia 1 liter dan 5 liter sebanyak 100 galon.hubungi bu vivi 08561153591/081316309331

      ReplyDelete
    4. Kami jual Minyak Buah Merah asli, di kirim langsung dari Manokwari Papua. Terima partai dan Eceran, hub BBM: D492D24D Hp: 082248272694 FB: Yoga Loving Cherlly

      ReplyDelete
    5. Kami jual Minyak Buah Merah asli, di kirim langsung dari Manokwari Papua. Terima partai dan Eceran, hub BBM: D492D24D Hp: 082248272694 FB: Yoga Loving Cherlly

      ReplyDelete
    6. Wanita mengandung 6 bulan boleh mengambil minyak merah ni?

      ReplyDelete